1.
Önemli bir sebebin çıkması halinde,
yöneticinin, deneticinin veya kat maliklerinden üçte birinin istemi üzerine ve
toplantı için istenilen tarihten en az on beş gün önce bütün kat maliklerine
imzalattırılacak bir çağrı veya bir taahhütlü mektupla, toplantı sebebi de
(gündem) bildirilmek şartıyla, kat malikleri kurulu her zaman toplanabilir.
Yönetim planında belirtilen tarihler dışında yapılan tüm toplantılar olağanüstü
toplantı niteliğindedir.
2.
Olağanüstü toplantı yapılmasını
gerektiren sebebin gerçekten önemli olup olmadığı değerlendirmesi kat
maliklerinin tasarrufundadır. Kanunda belirtilen şartlardaki oranda ve özellikte irade ile bu tip çağrının
yapılması, sebebin önemini ortaya koymaktadır, bu önemlilik davaya konu
değildir. Davaya konu olabilecek olan
çağrı usulüdür.
3.
Site yönetimlerinde, davaya en çok
olağanüstü toplantıların çağrı usulü
konu olur. Toplantıya katılım çağrısının tebliğ edilmişliği her zaman
sorgulanabilir. Bu konuda kanun koyucu,
sitelerin yönetimini sürdürülebilir kılmak için, genel hükümlerden farklı
olarak, Tebligat Kanununa Ek Madde-1’i eklemiştir:
4.
“ (6/6/1985 - 3220 sayılı Kanunun 20 nci
maddesi gelen numarasız ek madde olup teselsül için numaralandırılmıştır.) Kat
Mülkiyeti Kanununun uygulandığı hallerde, ortak taşınmazda oturmayan her
bağımsız bölüm sahibi, apartman yönetimi ve ortak giderler ile ilgili tebligat
yönünden geçerli olmak üzere, Türkiye'de bir adresini yöneticiye yazılı olarak
bildirmek zorundadır. Apartman yönetimi ve ortak giderler ile ilgili
tebligatlar bu adrese yapılır. Bağımsız bölüm sahibinin adres bildirmemesi veya
yazılı olarak bildirdiği adrese tebligat yapılamaması hallerinde, bundan
sonraki bütün tebligatlar, o kişiye ait bağımsız bölümde fiilen oturana
yapılır. Tebligatın bir örneği apartman girişinde bulundurulacak ilan tahtasına
asılır. Bağımsız bölümde fiilen oturana bu şekilde yapılacak tebligat, bağımsız
bölüm sahibine yapılmış sayılır. (Ek: 19/3/2003-4829/17 md.) Bağımsız bölümde
fiilen oturan yoksa ilân tahtasına asılan tebligat örneği bağımsız bölüm sahibine
yapılmış sayılır.”
5.
Olağan toplantılar çağrısı ile ilgili
emredici bir kanun hükmü bulunmadığından, bu çağrılar site duyuru panosunda
asılmak suretiyle yapılabilmektedir.
6.
Oysa, olağanüstü toplantılarda şekil
şartı çok sıkıdır. Olağanüstü toplantı için, toplantının yapılmasının
planlandığı tarihten en az on beş gün önce ellerinde olacak şekilde tüm kat
maliklerine çağrı yapılmalıdır. Bu on beş günlük süre hesabında dikkate
alınması gereken çağrının gönderildiği tarih değil, çağrının kat malikinin
eline ulaşacağı tarihtir. Öneminden dolayı tekrar etmek gerekir ki, bu
olağanüstü toplantılarının çağrı usulünde yapılacak mevzuata muhalif
uygulamalar, kurulun alacağı kararların iptaline sebebiyet verebilir. Bundan
dolayı, Tebligat Kanununun da sağladığı kolaylıklar da dikkate alınarak,
toplantı çağrısı yeterli belge, ek ve imzalarla bir tutanak haline getirilip,
gönderi makbuzları ile birlikte muhafaza edilmelidir.
7.
Olağanüstü toplantı çağrılarında özellikle toplantının gündemine de yer
verilmesi hükme bağlanmış, böylece
maliklerin gündem hakkında gerekli fikir oluşturma ve araştırma yapması
fırsatı verilmiştir.
Yorumlar
Yorum Gönder