Ana içeriğe atla

10 MADDEDE SİTE YÖNETİMİ TOPLANTILARINDA KARARLARIN ALINIŞI



1.    Kat malikleri kurulu,  genel kural olarak kat maliklerinin sayı ve arsa payı bakımından yarısından fazlası ile toplanır ve oy çokluğu ile karar verir. Yeter sayının sağlanamaması nedeniyle ilk toplantı yapılamazsa, birinci toplantının ara-devamı olan ikinci toplantının açılış şartında herhangi katılım oran kısıtlaması yoktur. İkinci toplantıda kararlar katılımcıların salt çoğunluğu ile alınır.

2.    Kat maliklerine toplantının özelliğine göre çağrılar yapıldıktan sonra, toplantı günü, toplantı saatinden yeterince önce, kurulun yapılacağı salonun kapısında, kat malikleri listesi (hazirun) imzaya açılır.

3.    Kanunda belirtilen kısıtlamalar saklı kalmak üzere, malikler vekiller üzerinden de kurula katılabilir.

4.    Toplantı açılış şartları yerine geldiğinde, yönetici veya görevli tarafından toplantının açılış şartlarına ulaşılıp-ulaşılmadığı anonsu yapılır. Eğer toplantı birincisinde aranan kat malikleri sayı ve arsa payı çoğunluğuna ulaşamamışsa, birkaç malikin de imzası ile hazirun listesi de ek yapılarak bir tutanak tutularak, ikinci toplantı tarih-saatine kadar toplantıya ara verilir. (Burada “ara verilir” söylemi, ikinci toplantının ayrı bir toplantı değil, toplantının devamı olduğu anlamını vermek için kasten kullanılmıştır.)

5.    Birinci toplantı açılış şartları yerine gelmişse veya  herhangi bir açılış şartı taşımayan ikinci toplantı, yönetici veya görevli tarafından kurula anonsla açılır.

6.    Kurul, toplantıyı yönetmek üzere (oy çoğunluğu ile ) bir heyet oluşturulur, (bu heyete divan heyeti denebilirse de bizler toplantı heyeti tabirini daha uygun görüyoruz), heyete tutanağı imza altına alma yetkisi oylanır (ki biz, bu yetkiye rağmen tutanakların her sayfasının tüm katılımcılarca imzalanmasını ciddiyetle tavsiye ediyoruz).

7.    İlgililer hazirun listesini, yönetim planı kopyasını ve yapılamamışsa  birinci toplantı ara verme tutanağı ile  gündemin de içinde bulunduğu toplantı çağrı evrak kopyasını heyete teslim eder. Bu andan sonra toplantıyı bu heyet yönetir. Bu heyet geçerli oyları, toplam oy ve nitelikli çoğunluk oranları hakkında kurula bilgi verdikten sonra toplantı gündemini görüşmelere açarak, oylatarak kararların alınmasını sağlar ve bu kararları tutanak altına alarak imzaya açar.

8.    Gündemdeki kararlar özelliklerine göre farklı oy oranına tabidir, bu oranlar ciddi şekilde kanunla hüküm altına alınmıştır. Bu oranlara ulaşmadan alınan kararlar dava dahi gerekmeksizin yok hükmündedir ve yalnızca ilgili kararın konusuna olumlu oy verenleri, Kat Mülkiyeti  Kanunu hükümleri dışında,genel hükümlere göre bağlar.

9.    Kararlara  olumlu oy vermeyenler, gerekçe de belirtmeksizin, toplantı heyetine sözlü taleple madde madde veya toptan kararlara karşı olduğuna dair tutanağa şerh düşülmesini ve tutanağın bir suretin kendilerine verilmesini isteyebilirler. Mevzuata uygun davranan, tecrübeli toplantı heyetleri bu taleplere gerek kalmaksızın toplantı açılışı sonrasındaki açıklamalarda bu kanun hükmü hakkı kurula anons eder.

10. Kişilerin, toplantı katılım listesine imza atmadan, toplantıya katılmasına hatta toplantı salonuna girilmesine müsaade edilmemelidir. Toplantının açılış şartlarından olan katılım, bu liste üzerinden belirlenir. Toplantıyı oylamaya katılmadan veya  tutanağı imzalamadan terk edenler toplantı katılım sayısına dahildir, ancak oyları alınan karalara muhalif olarak kabul edilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

8 MADDEDE SİTE YÖNETİMİNDE KAT İRTİFAKI VE KAT MÜLKİYETİ

1.        Kat İrtifakı; yapılmakta olan ya da yapılması tasarlanan bir yapının bağımsız olarak kullanmaya elverişli bölümleri üzerinde, yapı tamamlandıktan sonra geçilecek kat mülkiyetine esas olmak üzere, arsa maliki yahut arsanın ortak malikleri tarafından arsa payına bağlı olarak kurulan irtifaktır. Bu irtifaka sahip kişilere “Kat İrtfakı Sahibi” denir. 2.        Kat Mülkiyeti; tamamlanmış bir kargir (taş ve beton kullanılarak) yapının ayrı ayrı ve başlı başına kullanılmaya elverişli kat, daire, büro, dükkan, mağaza, depo..., gibi bölümleri üzerinde o taşınmazın maliki ya da ortakları tarafından kurulan mülkiyet haklarına “Kat Mülkiyeti”, bu hakka sahip olanlara ise “kat maliki”, denir. Aralarındaki farklar: 3.        Kat mülkiyeti tamamlanmış bir yapıda, bağımsız bölümler üzerinde   söz konusu iken, kat irtifakı yapılmaya niyetlenilmiş, bunun için resmi merciden gerekli izinleri alınmış ve tapuya tescil edilmiş olmasına rağmen henüz fiili-hukuki anlamda tamamlanm

TOPLU YAPILAR VE KMK MADDE 70

Toplu yapılarla ilgili Kat Mülkiyet Kanununun 70. maddesi; “Yönetim Planı” hakkındadır. Bu maddedeki şu tabir çok önemlidir: “.., , Yönetim plânının değiştirilebilmesi için, toplu yapı temsilciler kurulu üyelerinin temsil ettikleri bağımsız bölümlerin tamsayısının beşte dördünün oyu şarttır. ,…”   Buradaki cümleyi kanunun ruhu itibariyle “bütün kat maliklerinin beşte dördü” olarak okumak gerekir. Aksine okumalar butlan durumdadır. 500 bağımsız bölümlü bir toplu yapıda 100 adedi farklı farklı kişilerin olsun, 400 tanesi de özel veya tüzel bir kişiliğe ait olsun. Burada malik sayısı 101’dir.400 bağımsız bölüme sahip olan kişi veya kişilik   diğer bağımsız bölüm maliklerinin en az 80’i ile birleşmedikçe yönetim planını değiştiremez. Böylece azınlığın çoğunluğa tahakkümü de önlenmiş olur. Kanun koyucunun amacı da budur. Yoksa yukarıdaki örnekte, toplu yapıdaki   400 bağımsız bölüme malik olan kişi (banka veya şirket veya imalatçı firma, toprak sahibi) tek başına bağımsız

4 MADDEDE SİTE YÖNETİMDE GİDERLER VE AİDATLAR

1.     Site Yönetiminin Giderleri nelerdir? (KMK madde 20,72) Sitelerin güvenli, temiz, bakımlı bir yaşam alanı olması ve bu özelliğin muhafazası için bazı tanımlı enerji-malzeme-emek kalemleri ihtiyacı bulunur. Bu ihtiyaçların karşılanmasından giderler oluşur. Bu ihtiyaçların yanında maliklerin beklentileri ile sosyal yapının gereği bazı lüks işler de talep edilebilir ve bunların da giderleri oluşur. İhtiyaç/ mecburiyet   olarak nitelendirilen güvenlik-temizlik ve bakım KMK madde 19’da zorunlu kılınmış ve bunların giderlerinin paylaşımı da KMK madde 20’de hükme bağlanmıştır. 2.     Site Yönetiminin Giderleri Nasıl Karşılanır? (KMK madde 20) Bu konu, eğer yönetim planında farklı bir hüküm yoksa, KMK madde 20 hükümce uygulanır. Yönetim planında giderlerin paylaşımına esas olarak (arsa payı, m2, eşit veya karma) bazı paylaşım şekilleri öngörülmüş ise, oluşacak gider avans niteliğinde bu öngörü çerçevesinde paylaştırılır. Gider avansına bazı gerekçelerle katılmamak müm