Ana içeriğe atla

8 MADDEDE KURUL TOPLANTILARINDA YETER SAYILAR



  1. Kat malikleri kurulu birinci toplantılarının açılabilmesi için, kat maliklerinin sayı ve arsa payı bakımından yarısından fazlasının kanıtlı katılımı gereklidir. Birinci toplantının bu katılımdan dolayı açılamamsı durumunda 7 günden az, 15 günden fazla olmamak üzere yapılacak ikinci toplantının açılabilmesi için ayrıca bir katılım oran şartı yoktur. Bununla birlikte kanunda nitelikli çoğunluk belirlenmiş kararların alınması için, söz konusu oranlarla karar alınması gerekir.
Birinci Toplantılarda Yeter Sayı:
  1. “Malik Sayısı” özellikli bir kavramdır. Bir kişi ne kadar çok bağımsız bölüm sahibi olursa olsun, “ malik ve arsa payı” nitelikli oranında, malik olarak tek kişi sayılır. Buradaki açıklama ile, oy hesabında bahsedilen (1/3) kısıtlamasını kast etmiyoruz.  Örneğin 17 bağımsız bölümlü bir anagayrimenkulde, bir kişi 12 bağımsız bölümün sahibi olsun. Diğer bağımsız bölümlerden 2 tanesi bir başka kişinin ve  diğer  3 bağımsız bölümde birer başka kişinin olsun. Bu anagayrimenkulde,  “Malik sayısı ve arsa payı bakımından ” kavramındaki malik sayısı 5’dir.
  2. Toplantı açılış, yönetici-denetici seçimlerindeki “ malik sayısı ve arsa payı bakımından”  kavramındaki paydaşlıkta ne kadar bağımsız bölüm sayısına sahip olursa olsun, bu malik tektir. Arsa payında ise, bu malikin bağımsız bölümlerinin payı ne ise o kadar arsa payı hesaba katılır.
  3. Aksi durumda, yukarıdaki örnekte 17 bağımsız bölümden 12’sinin sahibi olan kat maliki, arsa payı çoğunluğu da doğal olarak –büyük ihtimalle-  kendisinde  olduğundan, tek başına ilk toplantıyı da açar, yönetici de denetici de seçer.
  4. Yukarıdaki konu, oturumdaki çok sayılı bağımsız bölümlü sitelerde genellikle, maliklerin birer-ikişer bağımsız bölümleri olduğu için, dikkate alınmaz, bu dikkate alınmazlıkta da sorun çıkmaz. Ancak  az sayılı bağımsız bölüme ait anagayrimenkullerde bu konu dikkate alınmalıdır. Aksi uygulamalarda açılacak davalarda kanunun ciddi hükümlerinden olan bu kısıtlamasına aykırı toplantılar ve alınan kararlar iptale konu olacaktır.
  5. Bu nitelikli (pay ve paydaş) çoğunluk  kısıtlamasına iki yönlü çoğunluk denir.
  6. Birinci toplantı açılabilmişse, nitelikli çoğunluk gerektiren konulardaki oaranlar saklı kalmak üzere, diğer yönetim işlerinde katılanların çoğunluğu ile karar alınır.

İkinci Toplantılarda Yeter Sayı:
  1. Olağan veya olağanüstü toplantılarda, pay ve paydaş çoğunluk sağlanamadığından açılamayan toplantı, 7 günden önce, 15 günden sonra olmamak üzere yenilenir. Buna ikinci toplantı denir. İkinci toplantıda pay ve paydaş çoğunluğuna bakılmaksızın toplantı yapılır ve kararlar katılanların salt çoğunluğu ile  alınır.

Nihat Dönmez (Site Yönetimleri Danışmanı)
    www.konutsitesiyonetimi.com     

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

7 MADDEDE SİTELERDE SAKİNLERİN GÜVENLİK BEKLENTİSİ

Site yönetimlerinin temel varlık nedeni, maksadı site sakinler memnuniyeti ve emlak değerini artırıcı bir tarzda daha güvenli, daha temiz, daha bakımlı , site sakinlerinin kendini özel hissedebileceği sürdürülebilir bir yaşam atmosferi oluşturma ve bunu muhafaza edip geliştirmektir. Sonuçta, bu maksat site sakinleri beklentisinden ortaya çıkmıştır. Beklentilerden en önemlisi de “güvenlik hissi”-dir. 1.Site güvenliğinden, kanuni olarak resmi merciler; idari olarak site müdürlüğü, sosyal olarak site sakinleri beklenti içindedir. 2.Resmi merciler; mevzuata uygun uygulama, site yönetimi idari beceriler , sakinler ise güvenlik hissi beklentisi içindedir. 3.Herkes kurallar olsun ister ama , bu isteklilerden çok azı kurallara uyar. 4.Yüzlerce bağımsız bölümün, binlerce sakinin ikamet ve o kadar da misafirin gelip-gittiği bir alanda güvenlik uygulamalarından memnuniyet de şikayet de olacaktır. 5.Önemli olan site güvenlik uygulamalarının azami mevzuatsal uygunluğun...

TOPLU YAPILAR VE KMK MADDE 70

Toplu yapılarla ilgili Kat Mülkiyet Kanununun 70. maddesi; “Yönetim Planı” hakkındadır. Bu maddedeki şu tabir çok önemlidir: “.., , Yönetim plânının değiştirilebilmesi için, toplu yapı temsilciler kurulu üyelerinin temsil ettikleri bağımsız bölümlerin tamsayısının beşte dördünün oyu şarttır. ,…”   Buradaki cümleyi kanunun ruhu itibariyle “bütün kat maliklerinin beşte dördü” olarak okumak gerekir. Aksine okumalar butlan durumdadır. 500 bağımsız bölümlü bir toplu yapıda 100 adedi farklı farklı kişilerin olsun, 400 tanesi de özel veya tüzel bir kişiliğe ait olsun. Burada malik sayısı 101’dir.400 bağımsız bölüme sahip olan kişi veya kişilik   diğer bağımsız bölüm maliklerinin en az 80’i ile birleşmedikçe yönetim planını değiştiremez. Böylece azınlığın çoğunluğa tahakkümü de önlenmiş olur. Kanun koyucunun amacı da budur. Yoksa yukarıdaki örnekte, toplu yapıdaki   400 bağımsız bölüme malik olan kişi (banka veya şirket veya imalatçı firma, toprak sahibi) tek ba...

8 MADDEDE SİTE YÖNETİMİNDE KAT İRTİFAKI VE KAT MÜLKİYETİ

1.        Kat İrtifakı; yapılmakta olan ya da yapılması tasarlanan bir yapının bağımsız olarak kullanmaya elverişli bölümleri üzerinde, yapı tamamlandıktan sonra geçilecek kat mülkiyetine esas olmak üzere, arsa maliki yahut arsanın ortak malikleri tarafından arsa payına bağlı olarak kurulan irtifaktır. Bu irtifaka sahip kişilere “Kat İrtfakı Sahibi” denir. 2.        Kat Mülkiyeti; tamamlanmış bir kargir (taş ve beton kullanılarak) yapının ayrı ayrı ve başlı başına kullanılmaya elverişli kat, daire, büro, dükkan, mağaza, depo..., gibi bölümleri üzerinde o taşınmazın maliki ya da ortakları tarafından kurulan mülkiyet haklarına “Kat Mülkiyeti”, bu hakka sahip olanlara ise “kat maliki”, denir. Aralarındaki farklar: 3.        Kat mülkiyeti tamamlanmış bir yapıda, bağımsız bölümler üzerinde   söz konusu iken, kat irtifakı yapılmaya niyetlenilmiş, bunun için resmi merciden gerekli ...