Ana içeriğe atla

8 MADDEDE SİTE YÖNETİMDE KARARLAR


8 MADDEDE SİTE YÖNETİMDE KARARLAR

1.    Siteler, kat malikleri kurulunca yönetilir ve yönetim tarzı, kanunların emredici hükümleri saklı kalmak şartıyla, bu kurul tarafından kararlaştırılır. Kat malikleri bu yetkilerini, yönetim planı ile, seçecekleri  temsilciler kuruluna bırakabilir. Kurulun nasıl oluşturulacağına ilişkin detay hükümler  site yönetim planında bulunur.

2.    Özetle, sanıldığının aksine siteleri kişiler değil, mevzuatlar yönetir;  kişiler sitelere ancak hizmet ederler. Sitelerdeki yönetim kurulları karar değil, icra mercidir. Sitelerde kararları kat malikleri/temsilciler alır, yönetim kurulları uygular. Bunun aksine yönetilen sitelerde borç batağı, malikler ve yönetim arasında husumet ve davalar oluşur. Aynı şekilde, yönetimden olduğu gibi denetimden de kat malikleri/temsilciler kurulu sorumlu ve yetkilidir. Denetim kurulları raportör görevindedir. Bunun aksine davranan yönetim ve denetim kurulları site yönetim kültürünün, felsefesinin ve disiplininin dışına çıkar ve site dernek, kooperatif, siyasi parti benzeri organizasyona dönüşür ve muhalif gruplaşmalar ortaya çıkar.

3.    Sitelerde  doğru, faydalı, akıllı kararlar değil, hukuka uygun kararlar alınır, bu kararları da yalnızca ve ancak kat malikleri/temsilciler kurulları alabilir.

4.    Siteler, mevzuata uygun usulde çağrı ile toplanıp, mevzuata uygun oylama ile alınan kat malikleri/temsilciler kurulu karalarına  göre yönetilir ve bu tip yönetime resmi-özel, adli-idari hiçbir özel veya tüzel kişilik müdahale edemez.

5.    Kurulun kararları başka bir kararla veya mahkeme hükmüyle iptal edilmedikçe geçerli olmaya devam eder. Mahkeme tarafından iptal edilmiş bir kararın tek gerekesi mevzuata uygunsuzluk olabilir. Kurul bu iptale sebebiyet veren mevzuatı düzelterek (tavsiyemiz) veya düzeltmeden ve söz konusu kararı tekrar alabilir. Mahkemelerin iptal davalarında verecekleri hükümler salt kurul kararı ile sınırlı olduğundan geçmiş uygulamaya etki etmeyecektir.

6.    Siteyi yöneten kararların gücünü anlatmak açısından yukarıdaki açıklamaların önemlidir. Çünkü site yönetimlerinin tüzel kişiliği yoktur. Siteleri malik, malikler değil kat malikleri/temsilciler kurulu (hukuki irade-ortak akıl) yönetir.

7.    Esas ve usule uygun çağrı sonrasında kanun ve yönetim planını hükümlerine uygun şekilde alınmış kurul kararlarındaki malik iradesine hiç bir resmi-özel üçüncü taraf müdahalesi söz konusu olamaz.

8.    Alınan kararlara dava yolu açık olmakla birlikte, yukarıdaki şartları sağlamış kurul kararlarının iptaline ilişkin herhangi bir mahkeme kararını onayan Yargıtay içtihatına   rastlanmamıştır.







Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

7 MADDEDE SİTELERDE SAKİNLERİN GÜVENLİK BEKLENTİSİ

Site yönetimlerinin temel varlık nedeni, maksadı site sakinler memnuniyeti ve emlak değerini artırıcı bir tarzda daha güvenli, daha temiz, daha bakımlı , site sakinlerinin kendini özel hissedebileceği sürdürülebilir bir yaşam atmosferi oluşturma ve bunu muhafaza edip geliştirmektir. Sonuçta, bu maksat site sakinleri beklentisinden ortaya çıkmıştır. Beklentilerden en önemlisi de “güvenlik hissi”-dir. 1.Site güvenliğinden, kanuni olarak resmi merciler; idari olarak site müdürlüğü, sosyal olarak site sakinleri beklenti içindedir. 2.Resmi merciler; mevzuata uygun uygulama, site yönetimi idari beceriler , sakinler ise güvenlik hissi beklentisi içindedir. 3.Herkes kurallar olsun ister ama , bu isteklilerden çok azı kurallara uyar. 4.Yüzlerce bağımsız bölümün, binlerce sakinin ikamet ve o kadar da misafirin gelip-gittiği bir alanda güvenlik uygulamalarından memnuniyet de şikayet de olacaktır. 5.Önemli olan site güvenlik uygulamalarının azami mevzuatsal uygunluğun...

TOPLU YAPILAR VE KMK MADDE 70

Toplu yapılarla ilgili Kat Mülkiyet Kanununun 70. maddesi; “Yönetim Planı” hakkındadır. Bu maddedeki şu tabir çok önemlidir: “.., , Yönetim plânının değiştirilebilmesi için, toplu yapı temsilciler kurulu üyelerinin temsil ettikleri bağımsız bölümlerin tamsayısının beşte dördünün oyu şarttır. ,…”   Buradaki cümleyi kanunun ruhu itibariyle “bütün kat maliklerinin beşte dördü” olarak okumak gerekir. Aksine okumalar butlan durumdadır. 500 bağımsız bölümlü bir toplu yapıda 100 adedi farklı farklı kişilerin olsun, 400 tanesi de özel veya tüzel bir kişiliğe ait olsun. Burada malik sayısı 101’dir.400 bağımsız bölüme sahip olan kişi veya kişilik   diğer bağımsız bölüm maliklerinin en az 80’i ile birleşmedikçe yönetim planını değiştiremez. Böylece azınlığın çoğunluğa tahakkümü de önlenmiş olur. Kanun koyucunun amacı da budur. Yoksa yukarıdaki örnekte, toplu yapıdaki   400 bağımsız bölüme malik olan kişi (banka veya şirket veya imalatçı firma, toprak sahibi) tek ba...

8 MADDEDE SİTE YÖNETİMİNDE KAT İRTİFAKI VE KAT MÜLKİYETİ

1.        Kat İrtifakı; yapılmakta olan ya da yapılması tasarlanan bir yapının bağımsız olarak kullanmaya elverişli bölümleri üzerinde, yapı tamamlandıktan sonra geçilecek kat mülkiyetine esas olmak üzere, arsa maliki yahut arsanın ortak malikleri tarafından arsa payına bağlı olarak kurulan irtifaktır. Bu irtifaka sahip kişilere “Kat İrtfakı Sahibi” denir. 2.        Kat Mülkiyeti; tamamlanmış bir kargir (taş ve beton kullanılarak) yapının ayrı ayrı ve başlı başına kullanılmaya elverişli kat, daire, büro, dükkan, mağaza, depo..., gibi bölümleri üzerinde o taşınmazın maliki ya da ortakları tarafından kurulan mülkiyet haklarına “Kat Mülkiyeti”, bu hakka sahip olanlara ise “kat maliki”, denir. Aralarındaki farklar: 3.        Kat mülkiyeti tamamlanmış bir yapıda, bağımsız bölümler üzerinde   söz konusu iken, kat irtifakı yapılmaya niyetlenilmiş, bunun için resmi merciden gerekli ...